ولایت غریب ، ولایت قریب

وبلاگ حاضر ، بحثی است در ولایت برای معتقدان به ولایت ، دعوتی است به ولایت برای بی خبران از ولایت، انذاری است از خداوند برای ..

ولایت غریب ، ولایت قریب

وبلاگ حاضر ، بحثی است در ولایت برای معتقدان به ولایت ، دعوتی است به ولایت برای بی خبران از ولایت، انذاری است از خداوند برای ..

سخنی با خوانندگان گرامی


آنهائی که با قرآن کمتر آشنا هستند ، بهتر خواهد بود اگر بعد از اطلاع از موضوعی که مطرح خواهد شد ، قبلاً به یکی از تفاسیر مراجعه و اطلاعی مقدماتی از آن کسب نمایند . زیاده خواهد بود اگر گفته شود کسانی که آگاهی و اطلاع بیشتری از قرآن داشته و بر تفاسیر قرآن تسلط دارند بهره بیشتری خواهند برد . زیرا بهتر درک خواهند نمود دیگران چه گفته اند و این وبلاگ چه می گوید .

اهل قرآن می دانند که برداشت جدید از آیات مغایرتی با برداشت های دیگران از همان آیات ندارد زیرا آیات قرآن معانی متفاوتی دارند و هر بطنی از آن مفهوم تازه ای ارائه می دهد .

در این جا سخن از « مَن قال » نیست بلکه « ما قال » مطرح است . ( حضرت علی علیه السلام فرمود : نگاه نکنید چه کسی می گوید ، بنگرید چه می گوید . ) لذا انتظار داریم به هنگام مواجه شدن با مطالب جدید و عجیب ، معیار این نباشد که « اشخاص » چه گفته اند . بلکه در این اندیشیده شود که « چه گفته می شود » .

در آخر از همه استدعا داریم به هنگام مطالعه وبلاگ ، اطلاعات و قضاوت های فبلی خود را فعلاً کنار بگذارند تا معلوم گردد چه گفته می شود . بسیاری از مطالب که برای اولین بار در تاریخ تفسیر قرآن مطرح می شود قطعاً تازگی داشته و مغایر با مفاهیم « جا افتاده » است . لذا ذهنیات قبلی مزاحم درک از آن خواهد بود .

اگر انتقاد یا اعتراضی به برخی مطالب وبلاگ هست که با معلومات قبلی در تعارض باشد ، توصیه ما به « صبر » است تا پایان مطالعه مطالب . اگر در آخر چیزی باقی ماند . به گوش جان خواهیم شنید و إن شاءالله حق پذیر خواهیم بود .

چنانچه شرط فوق الذکر پذیرفته نیست ، تقاضا می شود از مطالعه وبلاگ صرف نظر فرمایند . ولی اگر تصمیم به مطالعه وبلاگ گرفته شده شرط ما برقرار است .

« وَ کَفی بِاللهِ شَهیداً »

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد